D30D - ESCOLAS, POR NÚMERO DE COMPUTADORES DE MESA EM FUNCIONAMENTO NO LABORATÓRIO DE INFORMÁTICA Total de escolas urbanas
Percentual (%)
Até 5
De 6 a 15
De 16 a 20
De 21 a 30
De 31 a 40
41 ou mais
Nenhum
Não sabe
Não respondeu
Não possui laboratório de informática
TOTAL
10
29
14
9
3
1
6
1
0
28
REGIÃO
Norte
13
35
9
6
2
0
12
0
1
22
Centro-Oeste
13
31
17
6
4
2
4
0
0
24
Nordeste
14
16
7
2
1
1
11
1
0
47
Sudeste
9
33
15
14
4
1
3
0
0
21
Sul
4
39
27
10
3
1
3
1
0
13
DEPENDÊNCIA ADMINISTRATIVA
Pública Municipal
11
31
13
8
0
0
8
1
0
28
Pública Estadual
18
36
15
11
4
1
7
1
0
7
Total - Públicas
14
33
14
9
2
0
8
1
0
19
Particular
1
16
15
6
4
3
1
0
0
53
Fonte: CGI.br/NIC.br, Centro Regional de Estudos para Desenvolvimento da Sociedade da Informação (Cetic.br), Pesquisa sobre o uso das Tecnologias de Informação e Comunicação nas escolas brasileiras - TIC Educação 2016
In 2012, Cetic.br became a UNESCO Category 2 Center, the first of its kind dedicated to the development of information and knowledge societies. The Center is linked to the Communication and Information (CI) Sector, one of UNESCO’s five areas of work. It contributes to achieving the organization’s strategic objectives by strengthening its efforts to monitor the building of information and knowledge societies. Cetic.br’s scope of action includes Latin America and the Portuguese-speaking countries of Africa.