PROPORÇÃO PARA O INDICADOR B2B - ESCOLAS RURAIS QUE NÃO POSSUEM COMPUTADOR OU COMPUTADOR EM FUNCIONAMENTO, MAS POSSUEM ACESSO À INTERNET Total de escolas localizadas em áreas rurais
Percentual (%)
Sim
Não
Não sabe
Não respondeu
Não se aplica
TOTAL
11
40
0
-
49
REGIÃO
Norte
14
61
0
-
26
Centro-Oeste
3
13
0
-
85
Nordeste
13
38
0
-
49
Sudeste
2
35
1
-
62
Sul
0
9
0
-
91
DEPENDÊNCIA ADMINISTRATIVA
Pública Municipal
11
41
0
-
47
Pública Estadual
2
27
0
-
71
Total ̶ Públicas
11
40
0
-
49
Particular
1
3
0
-
96
Fonte: CGI.br/NIC.br, Centro Regional de Estudos para o Desenvolvimento da Sociedade da Informação (Cetic.br), Pesquisa sobre o uso das tecnologias de informação e comunicação nas escolas brasileiras - TIC Educação 2018.
In 2012, Cetic.br became a UNESCO Category 2 Center, the first of its kind dedicated to the development of information and knowledge societies. The Center is linked to the Communication and Information (CI) Sector, one of UNESCO’s five areas of work. It contributes to achieving the organization’s strategic objectives by strengthening its efforts to monitor the building of information and knowledge societies. Cetic.br’s scope of action includes Latin America and the Portuguese-speaking countries of Africa.