PROPORÇÃO PARA O INDICADOR D1 – ESCOLAS URBANAS, POR PRESENÇA DE PROFISSIONAIS
Total de escolas localizadas em áreas urbanas
Percentual (%)
Professor de informática
Monitor(a) ou técnico(a) no laboratório de informática
Sim
Não
Não sabe
Não respondeu
Sim
Não
Não sabe
Não respondeu
TOTAL
19
81
-
0
17
83
-
-
REGIÃO
Norte
13
87
-
0
23
77
-
-
Centro-Oeste
10
90
-
0
24
76
-
-
Nordeste
13
87
-
0
16
84
-
-
Sudeste
24
76
-
0
15
85
-
-
Sul
24
76
-
0
16
84
-
-
DEPENDÊNCIA ADMINISTRATIVA
Pública Municipal
18
82
-
0
15
85
-
-
Pública Estadual
7
93
-
0
10
90
-
-
Total - Públicas
13
87
-
0
13
87
-
-
Particular
32
68
-
0
28
72
-
-
Fonte: CGI.br/NIC.br, Centro Regional de Estudos para o Desenvolvimento da Sociedade da Informação (Cetic.br), Pesquisa sobre o uso das tecnologias de informação e comunicação nas escolas brasileiras - TIC Educação 2019
In 2012, Cetic.br became a UNESCO Category 2 Center, the first of its kind dedicated to the development of information and knowledge societies. The Center is linked to the Communication and Information (CI) Sector, one of UNESCO’s five areas of work. It contributes to achieving the organization’s strategic objectives by strengthening its efforts to monitor the building of information and knowledge societies. Cetic.br’s scope of action includes Latin America and the Portuguese-speaking countries of Africa.