PROPORÇÃO PARA O INDICADOR D31 – ESCOLAS URBANAS, POR UTILIZAÇÃO DO LABORATÓRIO DE INFORMÁTICA
Total de escolas localizadas em áreas urbanas
Percentual (%)
Sim
Não
Não sabe
Não respondeu
Não possui laboratório de informática
TOTAL
47
16
-
-
37
REGIÃO
Norte
27
25
-
-
48
Centro-Oeste
42
19
-
-
38
Nordeste
33
16
-
-
52
Sudeste
61
13
-
-
26
Sul
57
16
-
-
27
DEPENDÊNCIA ADMINISTRATIVA
Pública Municipal
40
16
-
-
44
Pública Estadual
58
23
-
-
19
Total - Públicas
48
19
-
-
33
Particular
46
8
-
-
46
Fonte: CGI.br/NIC.br, Centro Regional de Estudos para o Desenvolvimento da Sociedade da Informação (Cetic.br), Pesquisa sobre o uso das tecnologias de informação e comunicação nas escolas brasileiras - TIC Educação 2019
In 2012, Cetic.br became a UNESCO Category 2 Center, the first of its kind dedicated to the development of information and knowledge societies. The Center is linked to the Communication and Information (CI) Sector, one of UNESCO’s five areas of work. It contributes to achieving the organization’s strategic objectives by strengthening its efforts to monitor the building of information and knowledge societies. Cetic.br’s scope of action includes Latin America and the Portuguese-speaking countries of Africa.