PROPORÇÃO PARA O INDICADOR D7A – ESCOLAS URBANAS, POR SUBSTITUIÇÃO DOS COMPUTADORES
Total de escolas localizadas em áreas urbanas
Percentual (%)
Sim
Não
Não sabe
Não respondeu
Não possui computador
TOTAL
32
67
0
-
1
REGIÃO
Norte
21
77
0
-
2
Centro-Oeste
40
60
0
-
0
Nordeste
30
68
0
-
2
Sudeste
29
71
0
-
0
Sul
48
52
0
-
0
DEPENDÊNCIA ADMINISTRATIVA
Pública Municipal
27
71
0
-
1
Pública Estadual
22
77
0
-
0
Total - Públicas
25
74
0
-
1
Particular
51
49
0
-
0
Fonte: CGI.br/NIC.br, Centro Regional de Estudos para o Desenvolvimento da Sociedade da Informação (Cetic.br), Pesquisa sobre o uso das tecnologias de informação e comunicação nas escolas brasileiras - TIC Educação 2019
In 2012, Cetic.br became a UNESCO Category 2 Center, the first of its kind dedicated to the development of information and knowledge societies. The Center is linked to the Communication and Information (CI) Sector, one of UNESCO’s five areas of work. It contributes to achieving the organization’s strategic objectives by strengthening its efforts to monitor the building of information and knowledge societies. Cetic.br’s scope of action includes Latin America and the Portuguese-speaking countries of Africa.