PROPORÇÃO PARA O INDICADOR B1B - ESCOLAS RURAIS, POR NÚMERO DE COMPUTADORES EM FUNCIONAMENTO Total de escolas localizadas em áreas rurais
Percentual (%)
Computador de mesa
Computador portátil
Tablet
Até 5
De 6 a 15
De 16 a 20
De 21 a 30
De 31 a 40
De 41 ou mais
Não se aplica
Até 5
De 6 a 20
De 21 ou mais
Não se aplica
Até 5
De 6 a 20
De 21 ou mais
Não se aplica
TOTAL
41
7
1
1
0
0
50
33
1
0
66
5
1
0
94
REGIÃO
Norte
30
3
0
2
0
0
66
24
0
0
76
2
1
0
97
Centro-Oeste
46
25
4
2
0
0
22
48
4
0
48
7
3
0
89
Nordeste
43
4
0
0
0
0
53
33
1
0
66
4
0
0
96
Sudeste
45
15
2
3
1
0
34
37
2
0
61
5
1
1
92
Sul
55
23
4
2
1
1
15
50
4
1
46
13
2
1
84
DEPENDÊNCIA ADMINISTRATIVA
Pública Municipal
39
6
0
0
0
0
54
30
1
0
69
2
0
0
97
Pública Estadual
53
19
4
6
1
0
16
57
2
0
41
19
4
0
77
Total - Públicas
41
7
1
1
0
0
50
32
1
0
67
3
1
0
96
Particular
86
3
0
1
0
1
10
83
1
0
17
69
1
0
30
Fonte: CGI.br/NIC.br, Centro Regional de Estudos para o Desenvolvimento da Sociedade da Informação (Cetic.br), Pesquisa sobre o uso das tecnologias de informação e comunicação nas escolas brasileiras - TIC Educação 2017.
In 2012, Cetic.br became a UNESCO Category 2 Center, the first of its kind dedicated to the development of information and knowledge societies. The Center is linked to the Communication and Information (CI) Sector, one of UNESCO’s five areas of work. It contributes to achieving the organization’s strategic objectives by strengthening its efforts to monitor the building of information and knowledge societies. Cetic.br’s scope of action includes Latin America and the Portuguese-speaking countries of Africa.