PROPORÇÃO PARA O INDICADOR B1C - ESCOLAS RURAIS, POR NÚMERO DE COMPUTADORES COM ACESSO À INTERNET Total de escolas localizadas em áreas rurais
Percentual (%)
Computador de mesa
Computador portátil
Tablet
Nenhum
De 1 a 5
De 6 a 20
De 21 ou mais
Não se aplica
Nenhum
De 1 a 5
De 6 a 20
De 21 ou mais
Não se aplica
Nenhum
De 1 a 5
De 6 a 20
De 21 ou mais
Não se aplica
TOTAL
13
26
4
1
57
13
20
0
0
66
1
3
0
0
96
REGIÃO
Norte
9
15
0
0
76
10
14
0
0
76
1
0
0
0
99
Centro-Oeste
6
48
19
2
24
8
41
2
0
48
2
3
3
0
91
Nordeste
15
24
0
0
61
18
16
0
0
66
0
4
0
0
96
Sudeste
12
36
15
2
35
6
32
1
0
61
2
2
1
1
94
Sul
5
49
26
3
17
6
46
2
0
46
3
7
1
1
89
DEPENDÊNCIA ADMINISTRATIVA
Pública Municipal
13
23
3
0
61
13
17
0
0
70
1
1
0
0
98
Pública Estadual
6
42
20
3
30
3
55
1
0
41
4
7
1
0
88
Total - Públicas
13
25
4
1
58
12
20
0
0
67
1
2
0
0
97
Particular
4
83
2
2
10
70
13
0
0
17
0
69
1
0
31
Fonte: CGI.br/NIC.br, Centro Regional de Estudos para o Desenvolvimento da Sociedade da Informação (Cetic.br), Pesquisa sobre o uso das tecnologias de informação e comunicação nas escolas brasileiras - TIC Educação 2017.
In 2012, Cetic.br became a UNESCO Category 2 Center, the first of its kind dedicated to the development of information and knowledge societies. The Center is linked to the Communication and Information (CI) Sector, one of UNESCO’s five areas of work. It contributes to achieving the organization’s strategic objectives by strengthening its efforts to monitor the building of information and knowledge societies. Cetic.br’s scope of action includes Latin America and the Portuguese-speaking countries of Africa.